GRATIS WEBINAR: Hur du skapar en hemsida som tar dina besökare till betalande kunder

GRATIS WEBINAR: Hur du skapar en hemsida som tar dina besökare till betalande kunder

Våra allmänna villkor

Senast uppdaterad 2024-03-28

Dessa användarvillkor (detta "Avtal", "Villkor") är mellan Webbas AB ("vi", "oss", "System", "Plattform" eller "Webbas") och personen ("du", “dig”, "Användare" eller ”Kund”) som använder våra tjänster (“Tjänster” eller ”Tjänst”). Vi ger dig tillgång till vårt system som hjälper dig att skapa webbplatser, hantera deras innehåll och anpassning samt webbhotellstjänster. Nedan listas villkoren för användning av vårt system. De är nödvändiga för att upprätthålla god praxis och skydda oss och er själva.


1. Skapa ett konto i Webbas plattform


För att komma in i systemet måste du ange ett namn, e-postadress och lösenord och samtycka till villkoren nedan, integritetspolicy och vårt tillägg för databehandling. Du kommer att få en unik Webbas-URL för var och en av webbplatserna du skapar. Det är ditt ansvar och endast ditt ansvar att behålla och upprätthålla säkerheten för ditt konto och lösenord. Om informationen som du lämnar är osann, felaktig eller bryter mot våra villkor kan vi stänga av eller avsluta ditt konto. E-postadressen som används för registrering av kontot anses vara ägare till kontot och har rätt att begära hjälp från oss angående kontot. Du är ensam ansvarig för aktiviteterna från ditt konto, underhållet och konfidentialiteten för autentiseringsuppgifterna för att komma åt det kontot.

Du måste omedelbart meddela oss om du vet eller har någon anledning att misstänka att ditt konto eller lösenord har stulits, förskingrats eller på annat sätt äventyrats eller vid någon faktisk eller misstänkt obehörig användning av ditt konto.



2. Ditt innehåll


2.1. Du ansvarar för allt innehåll som finns på din webbplats såsom bilder, videor, ljudfiler, designelement, logotyper, typsnitt, texter med mera. Vi är inte ansvariga för något av ditt innehåll. Vi är inte heller ansvariga för innehåll som har gått förlorat på grund av användningen av Webbas, det är din skyldighet att förvara och säkerhetskopiera ditt innehåll regelbundet. Vi övervakar inte vilket innehåll som har använts på en webbplats och vi ska inte hållas ansvariga för att någon bryter mot villkoren, men vi har rätt att radera sådant skadligt innehåll eller till och med avsluta konton i så fall.


2.2. Du äger all immateriell egendom som är associerad med ditt konto såsom bilder, videor, ljudfiler, designelement, logotyper, typsnitt, texter och annat material och filer som skapats av dig och som finns på din webbplats. Du ger härmed Webbas de icke-exklusiva, royaltyfria, oföränderliga, utbytbara rättigheterna till ditt webbplatsinnehåll för att vi ska kunna förse dig med Webbas tjänster.


2.3. Vi kan välja att presentera din webbplats eller funnel på vår webbplats i marknadsförings- eller reklamsyfte. Du ger oss en evig, världsomspännande, royaltyfri, icke-exklusiv rätt och licens att använda valfri version av Dina Webbplatser, eller någon del av Dina Webbplatser, inklusive utan begränsning namn, varumärken, tjänstemärken eller logotyper på Dina Webbplatser, för begränsat syfte med Webbas marknadsförings- och reklamaktiviteter. Till exempel kan vi visa Dina webbplatser på vår sida över mallar, på kundsektionerna på våra webbplatser eller på våra sociala mediekonton. Du avsäger dig alla anspråk mot oss avseende moraliska rättigheter, konstnärers rättigheter eller andra liknande rättigheter världen över som du kan ha till eller till dina webbplatser eller namn, varumärken, tjänstemärken eller logotyper på dina webbplatser och eventuell rätt till inspektion eller godkännande av någon sådan användning. Du kan välja bort att bli presenterad genom att kontakta oss på support [at] webbas.se. Detta avsnitt påverkar inte några rättigheter du kan ha enligt tillämpliga dataskyddslagar.



3. Dina skyldigheter


3.1. Du intygar och garanterar att du är minst 18 år gammal. Personer under 18 år får inte använda våra tjänster.

3.2. För att hålla ditt Webbas-konto inloggningsinformation säker

3.3. För att alltid förse oss med uppdaterad, korrekt och giltig personlig information.

3.4. Du äger rättigheterna till allt innehåll som laddas upp av dig på din webbplats, inklusive bilder, videor, ljudfiler, designelement, logotyper, typsnitt, texter och allt som du har rättigheterna att använda.

3.5. Innehållsmaterialet får inte användas på ett olagligt eller skadligt sätt.

3.6. Du måste omedelbart meddela oss om du blir medveten om någon obehörig användning av ditt konto.

3.7. Ditt innehåll får inte vara olagligt, olagligt, hotande, kränkande, trakasserande, slingrande, vulgärt eller obscent på något sätt, får inte inkräkta på någon persons juridiska rättigheter.

3.8. Du får inte skicka oönskade meddelanden (SPAM) eller någon sådan oetisk reklam som anses vara "spam" eller skadlig på något sätt (t.ex. "skräppost", "spam", "kedjebrev", "pyramidspel" etc.;). Du måste följa vår anti-spam policy..

3.9. Du bör inte ladda upp virus, maskar, trojanska hästar eller annan skadlig kod, filer eller program som kan avbryta, förstöra eller begränsa Webbas funktioner och tjänster.

3.10. Du får inte ladda upp innehåll som innehåller bluff.

3.11. Du får inte försöka hacka, bryta eller åsidosätta funktionerna och stabiliteten hos Webbas eller försöka utnyttja systemet på något sätt.

3.12. Du får inte använda systemet för att skapa några bluffwebbplatser och kampanjer med vilseledande innehåll som kan skada eller lura besökare.

3.13. Du får inte använda Webbas för att distribuera, lagra eller på något sätt använda systemet för pornografiskt eller vuxet innehåll och tjänster.

 3.14. Du intygar och garanterar att din användning av tjänsterna inte strider mot lag, inklusive utan begränsning tillämpliga export- eller importkontroller och föreskrifter och sanktioner.

3.15. Du kan inte på något sätt försöka skada Webbas och deras partners rykte genom att lämna skadliga kommentarer, osanna och vilseledande information om produkten eller någon form av avsiktlig skada på Webbas rykte.

3.16. Du erkänner och samtycker till att om du rimligen befinns skyldig till att ha brutit mot någon av dessa regler och skyldigheter, kan detta orsaka omedelbar uppsägning av ditt konto utan återbetalning för de tjänster som redan har betalats för. Du kan också förbjudas att ha ett konto i systemet.

3.17. E-postmarknadsföring och automatisering - du får inte kontinuerligt ta bort och återimportera prenumeranter till ditt avsändande konto. Du kan till exempel inte ha en plan som låter dig skicka till 1000 kontakter och försöka skicka till 10 000 kontakter genom att ta bort och importera nya prenumeranter.

3.18. Du måste kunna verifiera varje prenumerant som du försöker skicka ett e-postmeddelande till från plattformen. Du måste se till att alla prenumeranter som du lägger till manuellt eller importerar har gett sitt samtycke till att ta emot marknadsföringsmeddelanden från dig. Du måste nästan kontrollera att alla e-postadresser är giltiga.



4. Tredjepartstjänster


Våra tjänster är integrerade med olika tredjepartstjänster ("Tredjepartstjänster") för specifika ändamål som du kan interagera med när du använder Webbas. Exempel på sådana tjänster är betalningsbehandlaren som används för att samla in betalningarna för dina prenumerationer. Dessa tredjepartstjänster kan ha sina egna villkor och policyer, och din användning av dem kommer att styras av dessa villkor och policyer. Vi kontrollerar inte tjänster från tredje part och vi är inte ansvariga för tjänster från tredje part eller för någon transaktion du kan ingå med dem, eller för vad de gör. Din säkerhet när du använder tredjepartstjänster är ditt ansvar. Du samtycker också till att vi när som helst och efter eget gottfinnande, och utan något meddelande till dig, kan stänga av, inaktivera åtkomst till eller ta bort tredjepartstjänster. Vi är inte ansvariga gentemot dig för någon sådan avstängning, inaktivering eller borttagning, inklusive utan begränsning för förlust av vinster, intäkter, data, goodwill eller andra immateriella förluster som du kan uppleva som ett resultat (förutom där det är förbjudet enligt tillämplig lag).


Webbas använder Amazons servrar och går under namnet Web repository vilket gör att du kan finna länken https://static.web-repository.com/ i källkoden om en sida är skapad med Webbas plattform.



5. Användarinnehåll


Webbplatserna som skapas med Webbas kan innehålla användarinnehåll som strider mot den tillåtna användningen av plattformen ("3. Dina skyldigheter"). Vi stöder inte sådant innehåll. Vi är inte en utgivare av, och vi är inte ansvariga för, något användarinnehåll som laddats upp, publicerats, publicerats eller på annat sätt gjorts tillgängligt via tjänsterna av dig eller andra användare. Du ansvarar för att vidta försiktighetsåtgärder för att skydda dig själv, och din dator eller nätverk, från användarinnehåll som nås via tjänsterna. Allt sådant innehåll som upptäcks eller rapporteras till oss kommer att tas bort som ett brott mot den tillåtna användningen av tjänsterna.



6. Vad vi tillhandahåller och våra rättigheter


Webbas tillhandahåller ett webbplats- och funnelbyggesystem, mallar (teman), e-postmarknadsföring och automatiseringar, schemaläggning av möten, webbhotell från tredjepartsföretag och domänregistrering från tredjepartsföretag. Bilderna som används för att skapa mockup-teman släpps under Creative Commons CC0 (https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.en). Webbas innehar inga rättigheter till bilder som används för att skapa teman.


Vi har rätt att ändra delar av eller alla tjänster och funktioner när som helst, att ta bort eller stänga av delar eller alla tjänster och funktioner, vi har rätt att stänga av och avsluta åtkomsten av ditt konto till delar av eller hela tjänster och ändra de kvalificerade kriterierna för att använda tjänsterna.


HTTPS-certifikat utfärdas till alla korrekt anslutna domäner till en webbplats på Webbas. Du har inte möjlighet att inaktivera HTTPS-certifikaten, de tilldelas automatiskt till alla nya domäner som är anslutna till Webbas.


Webbas erbjuder support via chatt där även mailkopia skickas ut till kund, och svar ges inom 24 timmar på vardagar måndag-fredag. Längre svarstid kan förekomma under helger även om vi alltid strävar efter svar inom 24 timmar.



7. Provprenumeration


Webbas tillhandahåller en 14 dagars provperiod på alla nyskapade webbplatser och du kan använda tjänsterna enligt avtalet under dessa 14 dagar. Efter dessa 14 dagar kommer webbplatsen att bli inaktiv (förfallit) tills Användaren prenumererar på de betalda Webbas-prenumerationerna. En provperiod tillåts för att du, Användare, ska kunna testa och skapa en webbplats efter eget tycke innan du tecknar en betalprenumeration. Webbas har rätt att säga upp eller avbryta provprenumerationer när som helst av vilken anledning som helst. Vi kan radera innehållet på alla testversioner eller utgångna webbplatser utan förvarning. Vi kan inte på något sätt hållas ansvariga för raderat innehåll från en webbplats som bygger på Webbas. Under den 14 dagar långa provperioden kan du även skicka e-postmarknadsföringskampanjer till upp till 100 prenumeranter. Alla e-postmeddelanden och prenumeranter bör följa vår antispampolicy.



8. Prenumeration, priser och debitering


8.1. Prenumerationsavgifter tillkommer vid signering för Webbas betaltjänster som kan vara månadsvis eller årligen.

8.2. Alla avgifter är i SEK och är exklusive moms och du är ansvarig för betalningen av dem. Webbas ansvarar inte för några skatter eller avgifter relaterade till kommersiella produkter. Om du som företag köper vår tjänst utanför Sverige inom EU ansvarar du för att ange giltigt momsnummer för att ej bli debiterad moms. Du kan via VIES kontrollera giltigt momsnummer.

8.3. Betalningen för tillämplig avgift sker före din abonnemangsperiod enligt Avtalet.

8.4. Du kan uppgradera eller nedgradera när som helst. Om du uppgraderar kommer du att debiteras skillnaden mellan de två prenumerationsplanerna för extratjänsterna. 

8.5. Återbetalning tillåts endast för årliga prenumerationer och upp till 14 dagar efter att prenumerationen har gjorts. Om en sådan återbetalning utfärdas av Användaren kommer denne att få tillbaka hela beloppet som han har betalat. Det finns INGEN återbetalning för månatliga nedgraderingar. Nedgradering kan orsaka förlust av information och tjänster på grund av skillnaden mellan planerna. Återbetalningsbeloppet kan vara föremål för överföringsskatter som kommer att vara för användarens kostnad och kommer att överföras till kortet som användes för att betala den ursprungliga prenumerationskostnaden. Återbetalningar gäller INTE för "Komboerbjudanden" eller "Exklusiva erbjudanden" (anpassad design och utveckling).

8.6. Vid slutet av en avtalsperiod kommer tjänsterna automatiskt att förnyas under samma tidsperiod tills de EXPLICITET avbryts av Användaren. Läs under 10. Uppsägning vad som gäller vid avslutande av prenumeration.

8.7. Om du köper Webbas prenumerationstjänster samtycker du till att Webbas och tredjepartstjänster använder och lagrar din kredit-/betalkortsinformation. Du godkänner att vi debiterar dig för alla Webbas-tjänster som du kan köpa och eventuella tillämpliga skatter i samband med betalkortstjänsterna. Du kommer att ersätta oss för alla inkassokostnader och ränta för eventuella förfallna belopp. Om betalkortet löper ut eller om du inte förser oss med ett nytt betalkort eller avslutar din prenumeration, godkänner du oss att fortsätta fakturera dig och du kommer att förbli ansvarig för eventuella ej indrivna avgifter.

8.8. Du är ansvarig för rättvis användning av din webbplats och du kan debiteras för onormal server- eller trafikanvändning på våra obegränsade prenumerationsplaner. Du kommer att debiteras för de resurser som används av din webbplats.

8.9. Återkrav – Om du kontaktar din bank eller ditt kreditkortsföretag för att avslå, återkrav eller på annat sätt återföra debiteringen av eventuella avgifter som ska betalas till oss ("Återbetalning"), kan vi automatiskt avsluta ditt konto. Vi förbehåller oss rätten att bestrida eventuell Återbetalning.

8.10. E-postmarknadsföringstillägg och andra tillägg – dessa är ytterligare återkommande tillägg till din nuvarande prenumerationsplan. Du kan välja bort tillägget när som helst från faktureringsdelen på samma sätt som tillägget är aktiverat. Tillägg är ej återbetalningsbara.

8.11 E-postmarknadsföring E-postanvändning tillägg - om du når dina månatliga gränser för sändning av e-post har du möjlighet att betala en extra avgift per 1000 e-postmeddelanden. Denna avgift kommer att debiteras vid din nästa månatliga faktureringsperiod och avgiften beror på antalet e-postmeddelanden som skickas utöver din månatliga gräns för sändning av e-post. Till exempel, om du skickar ytterligare 1500 e-postmeddelanden utöver din tillåtna månatliga gräns för e-postsändning, kommer du att debiteras för 2 tillägg om 1000 e-postmeddelanden vardera. Du kan aktivera tillägget för att skicka e-post från faktureringsområdet på ditt konto. Aktivering av tillägget kommer inte att skicka dig ett meddelande när dina månatliga gränser för sändning av e-post har nåtts, istället kommer en avgift för alla extra e-postmeddelanden att debiteras en gång i månaden. Alla tillägg som skickar e-post är EJ ÅTERBETALNINGSBARA. Om du inte täcker avgifterna för dina e-posttillägg som genererades under din senaste månads användning, har vi rätt att avsluta din prenumeration även om du prenumererar på ett helt år.

8.12 Om du tecknat din prenumeration innan 2021-09-01, då en ändring skedde i våra paket och priser, så behåller du din prenumeration som den är så länge du fortsätter förnya utan avbrott. Skulle du avsluta din prenumeration eller om den avslutas på grund av misslyckad betalning behöver du teckna en ny prenumeration till de paket som finns tillgängliga idag.

8.13 Du är ansvarig för att direkt ladda ner samtliga underlag som skapas i din översiktspanel > Fakturering efter du debiterats för din prenumeration. Webbas sparar inte dessa underlag på annat ställe än via ditt konto.



9. Avslutande av tjänst/prenumeration


Misslyckande att följa någon av Webbas villkor eller betala förfallna avgifter ger du Webbas rätt att avsluta eller stänga av dina kontotjänster och webbplats. Du kan avbryta dina tjänster när som helst, inga frågor. Vi är inte på något sätt ansvariga för eventuella skador och förluster på grund av uppsagda tjänster.


10. Uppsägning


Vi förbehåller oss rätten att ändra, avsluta eller avbryta, begränsa eller inaktivera din användning av eller åtkomst till, delar av eller alla tjänster eller deras funktionalitet när som helst efter eget gottfinnande och utan föregående meddelande.


Du kan avsluta dina tjänster när som helst utan anledning enligt uppsägningsrutinerna. Vid uppsägning av prenumeration avslutas även tillagda prenumeranter i e-postmarknadsföringen. Även om extra prenumeranter betalas separat så är tjänsten en del av en aktiv prenumeration i plattformen. Ingen återbetalning sker för återstående tid.


Om avtalsvillkoren bryts kan det resultera i straffavgifter eller omedelbar uppsägning av tjänster utan återbetalning på något sätt.


Vid uppsägning har Webbas rätt att radera alla filer, data eller information som är kopplad till det avslutade kontot.



11. Garanti och friskrivning


Webbas ska göra rimliga ansträngningar förenliga med rådande branschstandarder för att underhålla tjänsterna på ett sätt som minimerar fel och avbrott i tjänsterna och ska utföra implementeringstjänsterna på ett professionellt och hantverksmässigt sätt. Tjänsterna kan vara tillfälligt otillgängliga för schemalagt underhåll eller för oplanerat nödunderhåll, antingen av Webbas eller av tredjepartsleverantörer, eller på grund av andra orsaker utanför Webbas rimliga kontroll, men Webbas ska vidta rimliga ansträngningar för att ge förhandsmeddelande skriftligen eller via e- e-post om eventuella schemalagda avbrott i tjänsten. WEBBAS GARANTERAR DOCK INTE ATT TJÄNSTERNA KOMMER ATT VARA AVBROTTS- ELLER FELFRIA; DET GER INTE NÅGON GARANTI OM RESULTAT SOM KAN ERHÅLLAS FRÅN ANVÄNDNING AV TJÄNSTERNA. UTOM SOM UTTRYCKLIGEN ANGÅR I DETTA AVSNITT, TILLHANDAHÅLLS TJÄNSTERNA OCH IMPLEMENTERINGSTJÄNSTERNA “SOM DE ÄR" OCH FRÅNSÄGER SIG WEBBAS ALLA GARANTIER, UTTRYCKTA ELLER UNDERFÖRSTÅDDA, INKLUSIVE, MEN INTE BEGRÄNSADE TILL UNDERFÖRSTÅDDA GARANTIER ÖVERTRÄDELSE.



12. Ersättning


I den utsträckning som lagen tillåter, samtycker du till att hålla Webbas och deras direktörer, tjänstemän, anställda och konsulter skadeslösa från och mot alla skador, förluster, skulder, kostnader, anspråk, krav, böter, utmärkelser och utgifter av något slag (inklusive men inte begränsat till rimliga advokatarvoden och kostnader) som härrör från eller relaterade till: (a) ditt brott mot detta avtal; (b) ditt användarinnehåll, dina webbplatser och din e-handel; (c) alla anspråk från, på uppdrag av eller mot dina slutanvändare; (d) ditt brott mot någon lag eller förordning eller tredje parts rättigheter eller goda namn; och (e) alla anspråk från skattemyndigheter i något land i samband med Din e-handelsverksamhet, inklusive utan begränsning din försäljning till enskilda konsumenter (inklusive distansförsäljning) och andra verksamheter för vilka Webbas kan hållas solidariskt ansvarigt. Dina ersättningsförpliktelser enligt detta avsnitt ska inte gälla i den utsträckning som direkt orsakats av vårt brott mot detta avtal eller, om du är en EU-konsument, i den mån konsekvenserna inte var rimligen förutsebara.



13. Begränsning av ansvar


Du erkänner och samtycker till att Webbas och dess och deras direktörer, tjänstemän, anställda och konsulter inte under några omständigheter kommer att hållas ansvariga med avseende på anspråk som uppstår ur eller relaterade till tjänsterna eller detta. Avtal för: (a) alla indirekta, speciella, tillfälliga, exemplariska, straffskada eller följdskador; (b) förlust av vinster, intäkter, data, goodwill eller andra immateriella förluster; (c) eventuella skador relaterade till din åtkomst till, användning av eller oförmåga att få tillgång till eller använda delar, delar av eller hela ditt konto, dina webbplatser eller delar av eller alla tjänster, inklusive men inte begränsat till avbrott av användning eller upphörande eller ändring av någon aspekt av tjänsterna; (d) eventuella skador relaterade till otillgänglighet, försämring, förlust, korruption, stöld, obehörig åtkomst eller, obehörig ändring av innehåll, information eller data, inklusive utan begränsning Användarinnehåll och Din e-handelsdata; (e) något användarinnehåll eller annat beteende eller innehåll från någon användare eller tredje part som använder tjänsterna, inklusive men inte begränsat till ärekränkande, stötande eller olagligt beteende eller innehåll; eller (f) eventuella tredjepartstjänster eller tredje parts webbplatser som nås via tjänsterna.


Du erkänner och samtycker till att dessa ansvarsbegränsningar är överenskomna riskfördelningar som delvis utgör ersättningen för Webbas tjänster till dig, och sådana begränsningar kommer att gälla även om Webbas har informerats om möjligheten av sådana skyldigheter.



14. Ändringar


Webbas kan göra ändringar och ändringar på befintliga tjänster eller komponenter och kommer att vidta rimliga ansträngningar för att meddela alla sina kunder om dessa ändringar. Ändringarna träder i kraft vid datumet för ändringen. Webbas ska inte hållas ansvarigt för ändringar och åtgärder från tredje parts tjänster.

Ändringar av avtalet och avgifterna kan förekomma. Du kommer att meddelas innan dessa ändringar tillämpas på ditt konto. Om du vägrar eller underlåter att betala sådana avgifter kommer vi att säga upp din prenumeration.



15. Anlita Webbas team


Du beställer Webbas tjänster direkt via hemsidans webbshop eller genom att ta kontakt via mail eller formuläret på hemsidan. Om anpassad offert krävs skickas detta via klienthanteringssystemet Dubsado med ytterligare villkor adderade.


Beställer du en tjänst som avser bokning av tid, t.ex tjänsten "Konsulthjälp", förbinder du dig till kostnaden i samband med den bokade tjänsten. Vid bokning står det att du ska betala direkt i steg 2 men sker inte detta har Webbas AB rätt att sända ut en faktura för den bokade tiden. Detta gäller oavsett om du dyker upp på den bokade tiden eller ej.


Är något fel i offerten eller beställningen ska du omedelbart ta kontakt via e-post till ekonomi@webbas.se. 


Webbas förbehåller sig rätten att avböja uppdrag och bokade samtal som inkommit online via webbshoppen eller bokningskalendern, även signade uppdrag via offert oavsett anledning till avböjandet. Har en betalning redan skett från dig görs en återbetalning inom 5 arbetsdagar från att företaget lämnat skriftligt information via mail till angiven mailadress. Har betalning skett via Stripe tar en återbetalning mellan 5-10 dagar från det att den genomförts.



15.1 Parternas relation

Oberoende entreprenörer

Företaget är en oberoende entreprenör och inte en anställd hos Kunden eller något företag anslutet till Kunden. Företaget ska tillhandahålla Tjänsterna under Kundes allmänna ledning, men Företaget ska, efter Företagets eget gottfinnande, avgöra hur Tjänsterna utförs. Detta avtal skapar inte ett partnerskap eller ett joint venture och ingen av parterna är auktoriserade att agera som agent eller binda den andra parten förutom vad som uttryckligen anges i detta Avtal. Alla eventuella rättigheter som beviljas Kundens är avtalsmässiga och definieras helt och håller av parternas uttryckliga skriftliga avtal och de olika villkoren i detta Avtal.


Designpartners

Företaget ska tillåtas att anlita och/eller använda tredjepartsdesigners eller andra tjänsteleverantörer som oberoende entreprenörer i samband med tjänsterna. Trots det kommer företaget att vara fullt ansvarig för sådana designpartners och att villkoren följs enligt detta avtal.



16. Köp av kurs och digitala produkter

16.1 Tillgång och support

Vid köp av kurs får du livstids tillgång till kursen, och support via den privata Facebookgrupp som tillhör kursen. Med livstids tillgång betyder det att du har tillgång till kursportalen och Facebookgruppen så länge kursen fortfarande körs, men under minst 12 månader från att du blir meddelad om ändringar. Support gäller endast för en hemsida, och inte för flera hemsidor, men du kan efter lansering få vidare support för din lanserade hemsida om du vill utveckla den med material och funktioner.


Vid köp av en digital produkt kan du ladda ner den under 24 timmar via mail, och det är sedan ditt ansvar som köpare att spara ned den på ett säkert ställe. Kontakta supporten om du önskar att produkten skickas ut på nytt, förutsatt att den fortfarande erbjuds.


16.2 Erbjudanden och bonusar i samband med kursen

När det kommer till bonusar eller erbjudanden som ingår eller går att köpa till ett rabatterat pris i samband med köp av kursen Klientvinnande hemsida så behöver dessa utnyttjas inom 6 månader från köp av kursen. Gäller det något som avser en bokad tid behöver du boka en tid som sträcker sig inom tidsfristen. Det är ditt ansvar att utföra bokningen i tid för att se till att du finner en ledig tid som passar dig.


17. Vid nyttjande av din ångerrätt:

17.1 Kontakta ekonomi@webbas.se om du önskar att ångra en tjänst eller produkt du köp av Webbas. I ditt meddelande ska ditt namn (och eventuellt företagsnamn), din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka produkter/tjänster som ångerrätten gäller framgå klart och tydligt.


17.2 Ångerrätten gäller inte vid:

- Månadsvisa prenumerationer i Webbas plattform.

- Färdigställd specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjats.

- Förskottsbetalning som gjorts i samband med godkännande av offert eller som gjorts för att boka en plats i kalendern, eller plats i en kurs.

- Digitala produkter. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

- Om du köper som företag (Ångerrätten enligt konsumentköplagen gäller endast för konsumenter).


18. Övrigt


Om någon bestämmelse i detta avtal visar sig vara omöjlig att genomföra eller ogiltigt, kommer denna bestämmelse att begränsas eller elimineras i den minsta omfattning som är nödvändig så att detta avtal annars kommer att förbli i full kraft och effekt och verkställbart. Detta avtal kan inte överlåtas, överföras eller underlicensieras av kunden förutom med Webbas skriftliga medgivande i förväg. Webbas kan överföra och överlåta alla sina rättigheter och skyldigheter enligt detta avtal utan samtycke. Detta avtal är det fullständiga och exklusiva uttalandet om parternas ömsesidiga förståelse och ersätter och upphäver alla tidigare skriftliga och muntliga överenskommelser, kommunikationer och andra överenskommelser som rör ämnet för detta avtal, och att alla avståenden och ändringar måste vara skriftliga undertecknat av båda parter, om inte annat anges häri. Ingen byrå, partnerskap, joint venture eller anställning skapas som ett resultat av detta avtal och kunden har inte någon befogenhet av något slag att binda Webbas i något som helst avseende. I varje åtgärd eller förfarande för att upprätthålla rättigheter enligt detta avtal kommer den rådande parten att ha rätt att få tillbaka kostnader och advokatarvoden. Alla meddelanden under detta avtal kommer att vara skriftliga och kommer att anses ha lämnats i vederbörlig ordning när de mottagits, om de levereras personligen; när mottagandet är elektroniskt bekräftat, om det skickas via fax eller e-post; dagen efter att den skickats, om den skickas för leverans nästa dag av erkänd övernattningstjänst; och vid mottagande, om det skickas med bestyrkt eller rekommenderat brev, begärs returkvitto. Detta avtal ska styras av svenska lagar utan hänsyn till dess lagkonfliktbestämmelser.



19. Force majure – Oförutsedda händelser


Webbas kan inte hållas ansvarig för händelser som sker utom företagets kontroll så som stora strömavbrott på servrar, domäner eller annat tekniskt avbrott som är utom vår kontroll. Inte heller i tider av krig, storm eller andra naturkatastrofer, stora pandemier eller andra stora händelser som lett till att tjänsten inte kunnat levereras i tid.

Din varukorg är tom Fortsätt
Varukorg
Delsumma:
Rabatt 
Rabatt 
Visa detaljer
- +
Slutsåld